İstanbul'da Bulunan Çocuk Trafik Eğitim Parkları

Okul öncesi ve okul çağındaki çocuklarımızın trafik kurallarını öğrenmeleri ve alışkanlık kazanmalarını istiyorsak, onları küçük yaşlarda trafik bilinciyle tanıştırmamız, trafik eğitimini teorik ve uygulamalı olarak vermemiz gerekiyor. Hepimiz dışarıda kırmızı ışıkta durmaları, yeşil ışıkta geçmeleri gibi en bilindik trafik kuralından bahsediyor olsak da genel trafik kurallarını anlatmayı unutuyoruz çoğu zaman. İşte bu amaçla çeşitli ilçelerde hayata geçirilen trafik eğitim parkları temel eğitimlerini almaları için iyi bir fırsat olabilir.

Çocuk Trafik Eğitim Parklarının Amacı
Karayolu trafik güvenliği eğitimi, çocuklara;
-Yol ve çevresinin güvenli kullanımı için gerekli olan bilgileri kazandırmak,
-Karayolu güvenliği hakkında bilgi, tutum ve davranışları teşhis etmek ve anlamak,
-Sistemlerin nasıl çalıştığını ve değiştirilebileceğini anlamayı ve bilmeyi öğretmek,
-Kendi ve diğer insanların güvenliği için sorumluluk alabilmeleri ve seçim yapabilmelerine imkan veren karar verme hünerlerini geliştirmek,
-Kendi kendilerine ve başkalarına saygı göstermelerini sağlamak,
-Yolu kullananların davranışlarını yönlendiren anlayış ve bilgilerini geliştirmek,
-Trafik kazaları sonuçları ve nedenleri hakkındaki anlayış ve bilgilerini geliştirmek,
-Başkalarına saygı göstermek ve taşıt içinde güvenli seyahat etmek için gerekli hüner, anlayış ve bilgilerini geliştirmek yönünde yardımcı olur.

Ben de bu amaçla İstanbul genelinde hizmet veren trafik eğitim parklarından bazılarını listelemeye çalıştım. Bazı ilçe belediyeleri kendi bünyelerinde belediye olarak faaliyete geçirdikleri trafik eğitim parklarında, ilçe ilk öğretim okullarındaki öğrencilere ücretsiz eğitim verirken bazı trafik eğitim parklarında da halka açık, ücretli eğitimler veriliyor.

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu yerel yönetimlere "Çocuk Trafik Eğitim Parkları" yapılması görevini vermiş. Siz de bağlı bulunduğunuz ilçe belediye başkanlığını telefonla arayarak, belediye bünyesinde böyle bir eğitim parkları olup olmadığını öğrenip detaylı bilgi alabilirsiniz.

Anadolu Yakası Trafik Eğitim Parkları

Göztepe Trafik Eğitim Parkı
Göztepe Çocuk Trafik Eğitim Parkı, araç kullanmak isteyen meraklı çocuklar için, içinde trafik sinyalizasyonları da bulunan eğlenceli, eğitici bir park. Elektrikli oyuncak araçlar ile otomobil kullanma deneyimi yaşayan çocuklar hem eğleniyorlar hem de trafik kurallarını öğreniyorlar. Parkta anaokulları ve ilköğretim okullarına eğitim de verilebiliyor. Parkın içinde bir kafeterya mevcut.
Giriş Saatleri: 08.00-19.00
Adres: Caddebostan Mahallesi Kavaklı Sokak N.17 Kadıköy 
Telefon: 0506 113 37 65
2023 Senesine Ait Güncel Bilgi: Göztepe Çocuk Trafik Parkı  artık çocuklara yönelik trafik eğitimi vermiyor.

Ümraniye Trafik Eğitim Parkı
Yaklaşık 13.000 m² alana kurulu Ümraniye Belediyesi Çocuk Trafik Eğitim Parkı, hafta içi ve hafta sonu 09.30 ile 18.00 saatleri arasında randevu sistemi ile grup ve bireylere hizmet veriyor. Parkta, profesyonel eğitimciler eşliğinde trafik ve ilk yardım teorik eğitiminin yanı sıra, 20 akülü araç ile pratik eğitim olanağı sağlanıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü standartlarına uygun tasarlanan ve bütün trafik kurallarını kapsayacak şekilde planlanan parkta, kavşaklar, trafik tabelaları, yol çizgileri, kaldırım çalışmaları, keskin ve normal virajlar, tırmanma şeridi, park cepleri ve tünel bulunuyor. Binanın terasında kafeteryası var.
Adres: Necip Fazıl Mahallesi Dilektaşı Sokak Ümraniye
Telefon: 0216 540 89 26

Sancaktepe Trafik Eğitim Parkı
10.000 m² alanda yapımı tamamlanan Trafik Eğitim Alanı, yatay-düşey trafik  işaretleri, sinyalizasyon sistemleri, bisiklet yolları, yaya geçitleri, hemzemin geçit,  yaya kaldırımları, eğitim pisti ve eğitim laboratuvarından oluşuyor. 
Adres: Abdurrahman Gazi Mahallesi Alparslan Caddesi Santral Sokak Samandıra/Sancaktepe
Telefon: 0212 449 90 84

Avrupa Yakası Trafik Eğitim Parkları

Bağcılar Trafik Eğitim Pisti ve Parkı
13.000 m²'lik parkta, trafik eğitim binası, ilk yardım eğitim binası, deprem deneyim binası, akülü araç garajı, tren istasyonu, benzin istasyonu, tünel, alt ve üst geçit, yaya geçidi ve trafik levhaları bulunuyor.
Adres: Mahmutbey Mahallesi Peyami Safa Caddesi 2580 Sokak Bağcılar
Telefon: 0212 449 90 84

Küçükçekmece Trafik Eğitim Parkı
Engelliler sınıfında görme engelliden işitme engelliye, bedensel engelliye kadar her engelli grubu düşünülerek hayata geçirilmiş trafik eğitim parkında, engelliler için özel parkurlar da yer alıyor.  İçerisinde anaokulu, engelli sınıfı, eğitim sınıfı, ilk yardım dersleri için hastane, trafik marketi, labirent parkuru ve eğitim araçları bulunuyor. Trafik parkı, hafta içi 09.00-17.00 arası, hafta sonu cumartesi 09.00-17.00 arası hizmet veriyor.
Adres: Atakent Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No:5/A Küçükçekmece
Telefon: 444 4 360 Dahili: 8890

Sultangazi Uygulamalı Trafik Eğitim Parkı
5.735 m² alan üzerine kurulan parkta, yatay-düşey trafik işaretleri, sinyalizasyon sistemleri, bisiklet yolları, yaya geçitleri, hemzemin geçit, yaya kaldırımları, eğitim pisti, üst geçit ile eğitim laboratuvarı bulunuyor. Çocuklara akülü araçlar eşliğinde trafik polisleri tarafından teorik ve uygulamalı trafikle ilgili bilgiler veriliyor.
Adres: Habibler Mahallesi A1 Caddesi 2723 Sokak Kanunu Sultan Süleyman Camii Karşısı Sultangazi
Telefon:0212 459 34 34 

Topkapı Trafik Eğitim Parkı
6.500m²'lik bir alan içerisinde, eğitim pisti, trafik işaretleri, sinyalizasyonları, bisiklet yolları, yaya geçitleri, hemzemin geçit, yaya kaldırımları, eğitim sınıfları, hastane, alışveriş merkezi, okul binaları ve eğitim laboratuvarları bulunuyor. Park engelli çocukların da yararlanabileceği şekilde düşünülmüş.
Adres: Maltepe Mahallesi Osmanlı Evleri Sokak Topkapı Kültür Park İçi Yolu Topkapı 
Telefon: 0212 449 90 84

İstanbul'da Bulunan Çocuk Trafik Eğitim Parkları Listesi 2023 senesinde güncellenmiştir. Listelemeye çalıştığım trafik eğitim parkları sadece bilgilendirme amaçlıdır. Lütfen telefonla arayıp detaylı bilgi alınız.