Koleston Özel Kızıllar Serisi / Kor Ateşi Kızılı 77/44

Saçlarımın ana rengi koyu kestanedir aslında.Ama kızıla karşı özel bir ilgim var.Geçtiğimiz ocak ayında saçlarıma balyajla aralara sıkça ateş kızılı yaptırmıştım.O gün bugün o aralarda kalan kızıl balyajı korumak için evde kendim boyamaya çalışıyorum saçlarımı.Evde boyama için aldığım son saç boyası ise Koleston Özel Kızıllar Serisi 77/44 Kor Ateşi Kızılı oldu.
Koleston özel kızıllar serisi ''uzun süre kalıcı yoğun renkler,mükemmel beyaz kapama ve PRS teknolojisi ile çok yoğun kızıllık''vaat ediyor.Bu boyanın en önemli özelliği 1.,15. ve 30. gün bakım yapması.
-1.gün boya işlemi ve durulamanın ardından yoğun parlaklık veren bakım kürü,
-15.gün renk aktifleştirici ile daha fazla boyanın saça tutunması ve saç renginin aktifleşmesi,
-30.gün badem özlü yoğun parlaklık veren bakım kürü ile parlaklığının korunması,uygulamaları yapılıyor.
Bir kutu boya içinde 1 tane tüp krem boya,1 tane oksidasyon krem şişesi,1 tane 1.gün için yoğun parlaklık veren bakım kürü,1 tane 15.gün için renk aktifleştirici,1 tane 30.gün için yoğun parlaklık veren bakım kürü,2 çift(4 tane)eldiven ve kullanma kılavuzu var.Tabi benim saçlar bel hizasında olunca tek kutu yetmiyor doğal olarak,çifter alıyorum boyayı.
Uygulama öncesi kullanma kılavuzunu okumakta yarar var.Kılavuzda 1.,15., ve 30.gün uygulamalarının nasıl yapılacağı da anlatılmış.Tüp içindeki krem boyayı,oksidasyon şişesi içindeki kreme sıkıp,iyice çalkalıyor ve boyayı hazırlıyorum.Her zaman olduğu gibi kutu içindeki 2-3 beden büyük eldivenlerin üstüne evde temizlik için kullandığım,kullan at eldivenlerden de geçiriyorum.Benim saçlarımı boyama şeklim duşa kabin içine saçlarımı öne atıp,avucuma sıktığım boyayı tutam tutam saçıma yedirme şeklinde(Upuzun saçlarımı ancak bu şekilde etrafa ve üstüme boya sıçratmadan boyayabiliyorum).Ayna karşısında yapacaksanız yere koruyucu bir gazete,örtü,omuzlarınıza da aynı şekilde renkli bir havlu yada alışveriş poşeti geçirmeyi unutmayın siz.
Yalnız bu boyanın inanılmaz ağır,yakıcı ve keskin bir kokusu var.Duşakabine öne attığım saçlarımı boyarken bayağı bir zorladı bu koku.Arada banyo dışına çıkıp nefes aldım desem abartmış olmam.Ve 40 dakikalık bekleme süresi başladı..
40 dakika sonunda boyayı önce su altında iyice akıtıyorum,kızıl olunca su asla berraklaşmıyor.Her ne kadar kullanma kılavuzunda ''saçınızı şampuanlamanız tavsiye edilmez''yazsa da ben şampuanlama ve yine durulama faslı yaptım.En son aşağıda gördüğünüz bakım kürü paketinden ''Gün 1'' yazılı olanı tüm saç yüzeyine uyguladım,2 dakika beklettim ve tekrar duruladım.
                             Ve işte sonuç..
öncesi                                        sonrası

Hiç fena değil değil mi?15.gün yaptığım uygulama ise şu şekilde oldu.Yıkamadan sadece elimle ıslatarak nemlendirdiğim saçlarıma,2 paketten çıkan 2 tane renk aktifleştiriciyi uyguladım yine.Bu renk aktifleştiricinin görünümü ve kıvamı aynı biber salçası gibi :) 10 dakikalık bekleme süresi sonunda önce akıtma,sonra şampuanlama ve son olarak durulama işlemlerini yaptım.Sonuç yukarıda sağdaki fotoğraf kadar olmasa da ona yakındı diyebilirim.
Ve son adım.''Gün 30''yazan yoğun parlaklık veren bakım kremini şampuanlayıp,duruladığım nemli saçıma uygulayıp,2 dakika bekledim.Sonra tekrar duruladım.Ve nihayet 30 günlük bakım sona erdi.
Koleston özel kızıllar serisi 77/44 kor ateşi kızılı saç boyasını Palladium Carrefoursa marketten bir kutusunu 16,90 TL.'ye almıştım.Yakıcı,ağır kokusunu hiç beğenmediğim boya renk olarak,ilk boyamanın ardından istediğim kızıla yakın bir tondaydı.15.günkü renk aktifleştirici bu tonu korumaya yardımcı oldu.Tabi kızılın böyle kaldığını söyleyemem.Her yıkamada aktıkça ton da değişti.Tamam 30 gün içinde boyama,renk aktifleştirme,bakım kürü iyi güzeldi ama benim için zahmetliydi de.Bu saçlara normalde 2-2,5 ayda bir boyayı zahmetle yaparken şimdi 1.ve 15.gün aynı zahmeti çekmiş oldum.Ha sonuçta bu zahmete değdi mi? İstediğim kızıla yakın oldu diyeyim...