Koşuyolu Alaçatı Muhallebicisi

Benim 2 numara Derin bu sene ana okuluna başlayacak.Egemen'in yaklaşık 3,5 sene boyunca gittiği,memnun olduğum,sahibesiyle de yakınlığımızın olması dolayısıyla;Derin'i de abisinin gittiği ana okuluna yazdırmayı düşünüyorum kısmetse.Bu okul meselesini konuşmak için geçen ay Koşuyolu Parkı'nın oradaki ana okulundaydık Egemen ve Derin ile beraber.Okul görüşmemiz sonrası parkın içinden geçerken mavili pembeli dış cephesiyle insan da hemen bir Egedeymiş havası hissettiren Alaçatı Muhallebicisi dikkatimi çekti.Alaçatı Muhallebicisi ne zaman açılmış?Ben ne zamandır buralardan geçmiyorum? Tam da öğle yemeği saati ''hadi çocuklar bir şeyler atıştırsın'' diyerek girdik hep beraber içeri.
Daha önce Tepe Nautilus Avm içindeki Alaçatı Muhallebicisi'ne gitmiştik bir kaç kez.Hatta eylül ayı başı gibi bu şubeyle ilgili de bir yazı paylaşmıştım.Tepe Nautilus Avm Alaçatı Muhallebicisi başlığına tıklayarak okuyabilirsiniz o yazımı.Koşuyolu Alaçatı Muhallebicisi 2016 senesinin başında açılmış yeni bir şube sayılır.Halbuki ben o güzergahtan daha önce de geldim geçtim ama dikkat etmemişim demek ki..
Mekan girişle beraber 3 katlı yani oldukça geniş ve ferah bir alana sahip.Ben 1.ve 2.katlara çıkmadım o yüzden gözlemim girişten ibaret oldu.Ön girişte kapı önünde açık alana kurulu oturma alanlarından geçip içeri girdiğimizde sağ tarafta Alaçatı Muhallebicileri şubelerinin hepsinde standart kullanılan mavi,beyaz,fuşya renklerin hakim olduğu oturma grupları;sol tarafta ise pastane ürünlerinin bulunduğu uzunca bir büfe bulunuyor.
Biz bu alanları geçip arka taraftaki bahçe şeklindeki terasa gittik.Bana göre bu şubenin en cazip yeri bu alan.Oldukça büyük alana kurulu terasta hem sandalye hem de bank şeklinde oturma grupları var.Kullanılan renklerde beyaz hakim olsa da mavi ve fuşya da alana canlılık getirmiş.Alanın genelinde kullanılan büyük güneşlikler sayesinde yaz mevsiminde açık havada oturmak ayrı bir keyif veriyor insana.Mevsim henüz ılıman olduğu için ısıtıcı göremedim ama kış mevsiminde de yine alanın geneline ısıtıcı kurulursa kış bahçesi tadında oturmalar olur burada.
Alaçatı Muhallebicisi'nin kahvaltıdan,atıştırmalıklara,tatlılardan akşam yemeğine kadar geniş bir menüsü var.Firma ürünlerin üretimlerini İzmit’te bulunan fabrikasında gerçekleştiriyormuş,bunu da bir bilgi olarak ekleyeyim.Alaçatı Muhallebicisi'nin menüsü ve fiyatlar şu şekilde:
Alaçatı serpme kahvaltı,kendi kahvaltını kendin seç,omletler,sahanda lezzetler,menemen..
Zeytinyağlılar,salatalar;aperitifler,tostlar,soğuk sandviçler..
Sandviç,burger,dürüm,çöp şiş lezzetler;ana yemekler..
Dondurma çeşitleri,sütlü tatlılar;sıcak içecekler,soğuk kahveler,aromalı filtre kahveler,klasik kahveler,Türk Kahveleri..
Soğuk içecekler,taze meyve suları,milk shakeler,dondurmalı frozen,dondurmalı frappe;pastalar,mevsimsel tatlılar,kuplar..
Koşuyolu Alaçatı Muhallebicisi menü bilgisi 2016 eylül ayına aittir.Menü içeriğini ve fiyatları fotoğrafların üstünü tıklayarak daha detaylı inceleyebilirsiniz.
Egemen ve Derin tost yemek istedikleri için onlara kaşarlı tost,yanında ev yapımı limonata,kendime de Türk Kahvesi siparişi verdim.Ama bahçede servise bakan ve sipariş alacak birini bulmak biraz uzun sürdü.Bir süre gelen giden olmayınca içeri girip ''sipariş verecektim kimse gelmedi'' dedim.Bunun üzerine sipariş için birini yönlendirdiler bahçeye.Sipariş için gelen personele bu durumu sorduğumda bahçe servisinin belirli saatlerde açıldığını söyledi.Buna bir anlam veremedim eğer böyle bir şey varsa yanlış bir hizmet anlayışı olur bu.Tabi bunu işletmeye mal etmiyorum belki o an o personel öyle bir açıklama getirmiştir kendince diyorum.

Siparişlerimiz kısa sürede geldi neyse ki.Ama bu sefer de masalarda peçete olmayışı sıkıntı oldu.Servis açılırken yada sipariş geldiğinde de peçete konulmamıştı masaya.Kaldı ki bahçede hiçbir masada kağıt peçete göremedim.Aşağıda siparişlerimizin servis ediliş şeklinde de görüleceği üzere peçete yok..Ben tekrar içeri gidip peçete istedim bunun için.Yani bunlar ufak tefek detaylar ama göze çarpıyor sonuçta..Sipariş ettiğimiz her şeyin sunumunu ve lezzetini beğendim diyebilirim.Yanında patates kızartması,domates,salatalık dilimleri ve sosla servis edilen tost 8 TL.Türk Kahvesi 6 TL.Bunlar bana göre ortalama fiyatlar ama ev yapımı limonatanın fiyatı 7,5 TL biraz uçuk bir fiyat.Hadi 5 TL falan olsa anlayacağım ama 7,5 TL bana göre bir limonata için fazla.
Çocuklar yemeklerini yedikten ben de Türk Kahvemi içtikten sonra hesap için birinin gelmesini beklemeden kasaya yöneldim.Ödememi o şekilde yaptım ve ayrıldık Koşuyolu Alaçatı Muhallebicisi'nden.

Ben Koşuyolu'nu hem evlenmeden önce oturduğum semt,hem de evlenip çocuklar olduktan sonra oynayabilecekleri büyükçe parkı olmasından dolayı çok seviyorum.Koşuyolu Parkı'nın olduğu cadde boyunca,parkın her iki tarafında birbiri peşi sıra;ergeninden gencine,orta yaşlısından yaşlısına hitap eden o kadar güzel mekanlar açıldı ki.Alaçatı Muhallebicisi de bu mekanlara eklenerek bölgeye yeni bir hava,soluk getirmiş oldu.Bu şubesinin en büyük dezavantajlarından biri aracıyla gelmek isteyenler için otoparkının olmayışı.Koşuyolu Parkı sırasınca yol kenarında yer bulursan ne ala..Bana göre birkaç eksisi var buranın;bahçe servis,sipariş ve hesap ödeme işlerinin aksaması,masalara konulmayan peçetelikler ve tabi ki fiyatların ortalamanın biraz üstünde olması..Koşuyolu Alaçatı Muhallebicisi,Türk Kahvesi'nin fiyatını artırmadığı sürece gidip bir kahvelik mola verebileceğim yer olacak sanırım benim için...
Koşuyolu Alaçatı Muhallebicisi
Adres: Mehmet Akman Sokak. No:15-17 Koşuyolu-Kadıköy/İstanbul
Telefon: 0216 428 00 90-0216 325 10 79

GÜNCELLEME: Bu mekan 2017 yaz sonu itibariyle Koşuyolu'ndaki şubesini kapatmıştır....