Develi Restaurant Florya

Yeşilköy'de oturan aile dostlarımız Çakır'larla böyle senede 1-2 kez çocuksuz bir akşam keyfi yaparız.Bu sene dostlar buluşmamız için beylerin seçtiği mekan Florya Develi olmuştu.(Develi Restaurant,halen Develi Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüten Arif Develi’nin dedesi tarafından 1912 yılında Antep'te kurulmuş.Arif Develi 1966 yılında İstanbul'a gelerek,Samatya'da Develi Restaurantı açmış.Bunu da kısa bir bilgi olarak paylaşıp konuya dönüyorum).
Florya Develi'ye aracınızla gelirseniz büyükçe bir otoparkı var.Ve valesi.Aracı ona teslim ediyorsunuz.Otopark tahmin edebileceğiniz üzere oto galerisi gibi.Daha önce Viaport Marina içindeki Develi Corner'da (Develi'nin bir nevi fast food restoranı)bir şeyler atıştırmıştık ama restoran anlamında Develi'ye ilk kez geliyordum.
Girişte büyükçe bir masa,ortasında kocaman demet demet çiçekler,girişin sağ tarafında kadın-erkek WC'ler,sol tarafta ise çocuklar için oyun odası bulunuyor.Biz çocuksuz geldiğimizden oyun odasını es geçtik.Çocuklar için bir de açık oyun alanı varmış ve bu alanlarda eğitimli bir ekip görev alıyormuş.
Kapıda kulağında bluetooth telsizli bir görevli rezervasyonumuz olup olmadığını sordu,olduğunu söyleyince listede ismimizi kontrol etti ve adımıza ayırtılan masaya kadar eşlik etti.Bu arada rezervasyon yaptırmadan gelenlerin nazikçe ''yerimiz yok efendim''diyerek geri döndüklerine bizzat şahit oldum.Yani özellikle hafta sonu içinse gelişiniz kesinlikle rezervasyon yaptırın.
Develi Florya 3.000 m2 kapalı alanda 580 kişilik,1.500 m2 bahçe alanında 550 kişilik ve 800 m2 terasta 600 kişilik kapasiteye sahipmiş ve 120 kişilik bir ekip ile çalışıyorlarmış.Ayrıca restoran içerisinde toplantılar,workshoplar,seminerler,kutlamalar,organizasyonlar için farklı büyüklükte salonlar ve panellerle ayrılabilen yemek mekanları da varmış.Yani anlayacağınız alan olarak çokkk büyük bir yer burası.Bu büyüklüğüne rağmen içerisi full dolu.Boş gibi görünen masalarda da birer isim kartlığı,gelecek rezervasyonlu sahiplerini bekliyor.

Bize ayrılan masaya geçince masanın servise hazır bir şekilde düzenlendiğini gördüm.4 çeşit meze masada hazır bulunuyor.İster iptal ettirin,ister başka meze siparişi verin,ister yiyin orası size kalmış.Yemek siparişinden önce meze siparişi verdik biz.Bu vazifeyi de beylere bıraktık.Ben ne olsa yerimcilerden olduğumdan sıkıntı yok benim için,tabi acı olmadığı sürece.
Meze olarak çiğ köfte,içli köfte,fındık lahmacun,patlıcan soslu,patlıcan salata,turşu,atom ve ortaya mevsim salata,yanına da aslan sütü ve 1 kadeh kırmızı şarap söylendi.(Yok şarap değil sütçüyüm ben,bir de mezeler bunlarla sınırlı değil).Sepet içinde sıcacık şişkin lavaşlar,mezelerle öyle bir iyi gitti ki.Mezelerin genel olarak lezzeti yerindeydi.Ben sırf mezelerle de doyarmışım yani..(Mezeler 13-16 TL.arası.Salata 14-16 TL.arası.1 kadeh kırmızı şarap 24 TL.,50 cl Yeni Rakı 116 TL.).

Mezelerden sonra benim midede yer kalmadı ama Engin,Arto ve Liza'nın hala yerleri varmış olmalı ki ana yemek siparişi de verdiler.Şiş kebap,fıstıklı kebap ve acılı Adana kebap ta afiyetle onların midesine girdi ama ben onların fotoğrafını çekmeyi unutmuşum maalesef.Kebaplar(kırmızı ve beyaz et te dahil)33-48 TL.arası değişiyor.
Ana yemek bitince üstüne bir de ortaya mevsim meyvesi ve orta boy künefe de söylendi.Neyseki onların fotoğrafını mideye indirmeden çekmişim.Orta boy künefe 18 TL.

Bu kadar yemek üstüne çaylar şirketten olsun artık,ben de Türk Kahvemi içeyim afiyetle..
Yedik,içtik,sohbet,muhabbet ettik derken hesap Türk usulü ortak ödendi.Adisyona kişi başı 6'şar TL.'den 4 kişi için 24 TL.'de kuver eklenmiş olduğunu gördük.
Çıkışta aracımızı getirmesi için biraz valeyi bekledik ama onu da sorun etmedik.Nitekim bu oto galerisinde bizim arabayı bulup getirmeleri hayliyle uzun sürecekti.Mekan çok büyük ama hafta sonu kalabalığı bir hayli fazla.Mekanın büyüklüğüne orantılı masa ve sandalye aralıklarını yeterli genişlikte bulmadım.Servis konusunda hiç bir gecikme yaşanmadı.Eee 120 kişilik çalışan ekibiyle gecikme de olmayıversin artık bi zahmet..Yediklerimin lezzetini beğendim ama özellikle şuna bayıldım diyeceğim bir meze olmadı.Hafta sonu gelecekler kesinlikle rezervasyon yaptırmayı unutmasınlar.Hesap olarak 4 kişi için mezesi,ana yemeği,tatlısı,meyvesi,alkolüyle ortalama bir rakam ödediğimizi düşünüyorum.Ama fiyatları tek tek incelersek her bir çeşit ortalamanın biraz üstü burada.Senede bir kez dostlarımızla gelmişiz artık o kadarcık ta olsun diyorum..

Develi Florya
Adres: Çiroz Mevkii İstanbul Asfaltı Petekevler içi Florya/İstanbul (Florya Büyükşehir Sosyal Tesisleri Yanı)
Telefon: 0212 662 50 00