Malatya Pazarı / Kurutulmuş Meyve

Herkesin kendine göre bir beslenme planı ve öğün sayısı vardır muhakkak.Benim günlük ana öğün sayım 2 mesela.Sabah kahvaltısını kral,akşam yemeğini fakir gibi yapanlardanım.Ara öğünlerde ise çok yemek aramam.Sanırım bünyeyi ve mideyi bu sisteme alıştırdım.Ama arada hafif kaçamaklar da yapmıyor değilim.Geçenlerde Carrefoursa market alışverişimiz sırasında,kuruyemiş reyonunun önünden geçerken gözüme takılan bu rengarenk meyve kuruları dikkatimi çekti.Benim için harika bir ara öğün olacağını düşündüğüm için de bir miktar aldım hemen.
Malatya Pazarı'na ait kurutulmuş meyveler,tek çeşit satıldığı gibi karışık olarak ta satılıyor.Ben hepsinin tadına bakmak istediğimden karışık olanından aldım.İçinde;çilek,greyfurt,portakal,hindistan cevizi,kivi,mango,muz,papaya,zencefil olan bu kurutulmuş meyvelerin avuç içi kadar küçük bir miktarı bile benim ara öğün ihtiyacımı karşılamaya yetiyor.Yalnız bu kurutulmuş meyveler şekerleme kıvamında.Yani meyveler kurutulduktan sonra bir işlem görmüş gibi.Hani yumuşak şekerlemeler vardır ya ağızda lokum gibi dağılır.Aynen o misal.Muz ve hindistan cevizi hariç,onlar biraz daha cips sertliğinde.Genel olarak 2'si hariç tüm meyvelerin tadını sevdim.Fotoğraflarda da göreceğiniz üzere kivi haricinde yeşil olan greyfurt sanırım,onun aynen kabuğu gibi ekşi&acı bir tadı var,çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim.Bir de şu portakala benzer zencefil olabileceğini düşündüğüm meyvenin yakıcı bir tadı var.Onu da sevmedim.
Malatya Pazarı'nın web üstünden online satışı da var.Tüm ürünlere ve bu kurutulmuş meyvelere oradan da bakabilirsiniz.Yok ben yerinden alırım derseniz Eminönü Kapalıçarşı başta olmak üzere bir çok AVM'de şubesi bulunuyor.Aldığım paket benim 5 günlük ara öğün ihtiyacımı karşıladı.Uzun süre tokluk hissi ve enerji de verdi.Bu meyveler sadece kurutulmuş olarak kalsalardı kalorisi düşük diyebilirdim ama işin içine şekerleme tadı girince iş değişiyordur büyük ihtimalle.Ama günlük sadece bir avuç kadar yemenin çok fazla kaloriye yol açacağını da düşünmüyorum ben.Hani benim gibi ara öğününü böyle atıştırmalıkla geçirenler varsa bu yazım da burada bulunsun diyorum...